Veganství a hubnutí

Jak spolu veganství a hubnutí souvisí? Je možné při veganské stravě zhubnout? Z etického hlediska je veganství stravou, která neobsahuje živočišné složky. Problém ale může nastat ve chvíli, kdy nejsou v relativní rovnováze aspekty jako způsob stravování, pitný režim, váš denní rytmus, dostatečný pohyb a psychika.

Při přechodu na vegetariánství a také pak na veganství, dojde občas k nezdravé stravě a přibírání na váze a to opravdu i při veganské formě stravování. Jde o to, mít veganské stravování od základu promyšlené.

Pár rad pro vegany

Při výměně masité stravy za veganskou, nedojde často k dostatečné kvalitní náhradě. Zčásti třeba dojde k velké konzumaci smažených hranolek, nekvalitního pečiva či sladkostí a to je špatně. Tělo nenachází kvalitní a dostatečnou výživu pro dobré fungování a skrz signál pocitu hladu dává zprávu, že potřebuje lépe jíst. A prázdné potraviny, které si opět dáme, nás dostanou do začarovaného kruhu. Jsme na cestě k nadváze.

Velmi důležitá je zejména pestrost stravy a kvalita potravin. Často se píše třeba o ovoci a jeho obsahu mnoha cukrů. Ovoce se má konzumovat ráno a dopoledne na zásadně zcela prázdný žaludek. Pak dává dostatek energie a nejsou potíže s trávením. Ovoce se tráví velice rychle. Problém nastane, když v trávicí soustavě ovoce narazí na něco, co bylo konzumováno i před dvěma hodinami. Pokud to není ještě stráveno, bolí nás žaludek, pálí žáha a dojde ke kvašení. Samotné ovoce většinou tloušťku nezpůsobuje.

K slanému jídlu a to ke každému je ideální salát ze syrové zeleniny. Dodá vitaminy a enzymy pro trávení a pocit nasycení. Vynechat je dobré polotovary, éčka a nekvalitní pečivo. Jednoznačně omezit lepek. Každodenní pohyb je každopádně nutný a to při jakékoliv stravě. Dynamická chůze je přirozeným a přínosným pohybem.

Žádný nápoj není lepší jako čistá neperlivá voda. Ideálně je nepít kávu, slazené nápoje a mnoho čaje. Dostatečný spánek a psychická pohoda jdou ruku v ruce. Málo spánku i duševní pohody a s tím související nedostatek energie pak lidé kompenzují jídlem, hlavně sladkostmi a smaženými pochutinami. Pomáhá dostatek slunce, kterým získáme vitamin D a denní doplňování vitaminu B12. Syrová strava má zabírat podstatnou část veganské stravy.

Veganství a hubnutí
5 (100%) 1 hlas[ů]

Zanechat komentář